This page is a translated version of the page Meta:About and the translation is 100% complete.
Wikimedia Meta-Wiki

Participar:

Bienveníos a la Meta-Wiki de Wikimedia (de vezu acurtiao como Meta-Wiki o simplemente Meta), una wiki pa coordinar los proyeutos de Wikimedia.

Propósitu

Meta sirve pa trés coses distintes, que tan íntimamente rellacionaes, pero de vezu afeuten a diferentes subgrupos d'usuarios.

  1. Discusión y formulación de los proyectos Wikimedia, en especial la discusión de políticas relevantes para todos los proyectos, como la licencia de contenido abierto. La sede central para discusiones es el Foro Wikimedia. Algunas discusiones de alto nivel, realizadas principalmente en 2009, fueron llevadas a Strategy Wiki.
  2. Un llugar pa la coordinación interllingüística (ente wikis) ya internacional qu'afeuten a los proyeutos de Wikimedia y al movimientu Wikimedia en xeneral, incluyendo alderiques en llingües distintes del inglés. Esto incluye solicitúes (pa Wikimedia ensembre o otres wikis), traducciones y noticies, y la descripción, documentación, y discusión d'actividaes y fechos de la vida real rellacionaos cola Fundación Wikimedia y los capítulos llocales. Ver tamién los informes, actividaes, outreach:, y beques.
  3. Un foru pa ensayos personales sobro los proyeutos de Wikimedia. Como de vezu estos nun se dan dende un puntu de vista neutral, tendríen de resumise'n páxines neutrales de cuestiones dende múltiples puntos de vista usando formatos como TIPAESA o'l so subconxuntu IPA. Hai una cierta llibertá pa determinar lo que ta rellacionao colos proyeutos de Wikimedia, lo que tamién fai de Meta una especie de meatball, discutiendose coses como la cultura y patrones wiki. La documentación de MediaWiki agora ta mayormente escluída (ver más abaxo). Esti rol incluye investigación más formal y la discusión rellacionada.

Les categoríes ufren una representación más amplia del conteníu de Meta.

Lo que Meta nun ye

  1. Un puntu llimpiu pa los artículos incorrexibles de les diferentes Uiquipedies
  2. Un sitiu pa describir el programa MediaWiki. Esi software tien la so propia wiki en MediaWiki.org. El conteníu y les páxines como eses tendríen de tresferise.

Comunidá

De vezu hai alderiques sobro si Meta tien una comunidá. Lo cierto ye que nun tien una comunidá propia, dixebrada de les comunidaes de los proyeutos de Wikimedia: como dixo dalguién, «un meta-proyeutu — qu'esiste pa y sobro les otres wikis de Wikimedia, non como un proyeutu de conteníu pa sigo mesmu — una comunidá de comunidaes, más que la so propia pequeña comunidá aisllada».[1]

Esto tamién significa que munches discusiones, procesos y otres actividaes tienen llugar en Meta, con diferentes participantes y persones encargaes (si les hai) – por exemplu, ente munchos, dalgunos comités de Wikimedia, los stewards, l'equipu de WMF pa les subvenciones –: dengunu d'ellos, y toos ellos, son Meta. Meta ye l'espaciu y la ferramienta pa que los participantes cumplan los sos oxetivos, non un actor nos mesmos; y muncho menos un poder sobro ellos.

Falando estrictamente, sicasí, esiste una comunidá específica de Meta: ye un grupu indetermináu de persones regularmente activu en dalgunes o munches d'eses actividaes (especialmente como "xardineros"), que curien que Meta sirva pal propósitu anterior, y que ye más fácil qu'intervengan p'asegurase de que ye asina.[2]

"Metawikian" ye un términu qu'usase tamién dacuando, pa indicar un miembru de la específica "comunidá de Meta", que ye la comunidá de los veceros de Meta que tan más a menudo activos en Meta, por exemplu como collaboradores nes páxines de conteníu o como facilitadores d'otres discusiones y procesos.

Oríxenes

Meta-Wiki creóse primero como "Meta-Wikipedia" en noviembre de 2001 pa dexar la Wikipedia n'inglés menos atarraquitada, moviendo tol meta-conteníu (conteníu sobro'l sitiu web de Wikipedia y los usuarios), lo contrario del conteníu real (artículos de la enciclopedia), a una wiki nueva. Dende l'anovamientu al software propiu de Wikipedia, MediaWiki, Meta tresformóse nun foru d'alderique multillingüe qu'usen toles comunidaes llingüístiques de Wikimedia. Según aumentó'l númberu de proyeutos de Wikimedia y les traducciones, fízolo tamién la cobertura de Meta. Meta tien 142 279 artículos. Munches de les páxines antigües d'esti sitiu tan redactaes como si fueren específiques pa Wikipedia, pero posiblemente munches apliquense agora a tolos proyeutos de Wikimedia.

Polítiques de Meta

Ver tamién

Notes

  1. Adautau de Pathoschild, 29 de setiembre de 2011.
  2. Adautao de Anthere, 29 de marzu de 2006; ver tamién MeatBall:CommunityMember pa los principios xenerales.